Hjælper mennesker i en svær situation
Jeg sidder i afdelingen Medlemsservice og Virksomhedsservice, hvor jeg som en del af helbredsteamet rådgiver medlemmer over telefonen og behandler sager omkring helbred og kritisk sygdom.
Det er jo mennesker, som sidder i en svær situation, vi hjælper. Jeg tror, at de dage, hvor jeg går gladest hjem fra arbejde, er når jeg har talt med et medlem, som har søgt kritisk sygdom, og jeg har hjulpet dem godt på vej.
Vi gør rigtig meget ud af at behandle sagerne hurtigt, men det er også vigtigt for os at bruge god tid på at tale med medlemmerne, når vi har dem i telefonen. Og det kan jeg mærke, at de er glade for.
Forskellighederne er teamets styrke
I hele afdelingen er vi en blandet flok. Jeg er fx socialrådgiver, andre er forsikringsuddannede. Nogle er helt unge, andre er snart på vej på pension, og så er vi nogen midt imellem. Så vi er ret forskellige, men vi er virkelig gode til at arbejde sammen.
Hvis jeg fx har brug for faglig sparring, kan jeg bare tænke højt, og så er der en kollega, der griber den og er klar på at lytte. Her er generelt søde kolleger, og det gør jo, at det er hyggeligt at møde ind hver dag.