Industriens Pension ansætter ny teamleder med juristbaggrund i Medlems- og Virksomhedsservice

Industriens Pension har i oktober ansat en ny teamleder i Medlemsservice og Virksomhedsservice. Naja Klastrup er tiltrådt som en af i alt fire teamledere med ansvar for driften i afdelingen. Her skal hun særligt fokusere på medlemsservicedelen.

Naja Klastrup er ny teamleder i Medlems- og Virksomhedsservice i Industriens Pension. 



Naja Klastrup er uddannet jurist fra Aarhus Universitet og kommer fra en stilling som enhedschef i borgerservice hos Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI ). Her var hun en ud af fire enhedschefer. Tidligere har hun været ansat i både Familieretshuset og Udlændingestyrelsen, hvor hun arbejdede i 12 år.

“Jeg har altid arbejdet med mennesker og service – og forståelsen af at være til for borgeren ligger dybt i mit DNA. Og det falder godt i hak med ånden i Industriens Pension, hvor man besvarer henvendelserne hurtigt og tager sig tiden til at give medlemmerne en tryg, kompetent og ordentlig behandling, hver gang de kontakter os,” siger hun.

Tillidsbaseret ledelse og stor respekt for faglighed

Naja Klastrup går ydmygt til opgaven og fokuserer især her i starten på at lytte og lære. En tilgang hun dog generelt anlægger i sin rolle som leder. For Naja Klastrup handler det nemlig ikke om at få ret, men om at gøre tingene ordentligt og rigtigt. Og her erkender hun blankt, at hun bestemt ikke har svarene på alt.

”Som leder er jeg meget opmærksom på, at jeg skal være der for mine kolleger – både fagligt og personligt. Jeg har en dyb respekt for andres faglighed, og jeg mener, at vi kommer bedst i mål, hvis alle byder ind med noget. Det er det bedste argument, der vinder. Det er ikke stjernerne på skuldrene, der trumfer,” siger hun.

Nye udfordringer og fornemmelsen for et godt arbejdsmiljø trak

Da Naja Klastrup første gang hørte om stillingen, var det især de nye udfordringer og det gode arbejdsmiljø, som stillingsopslaget emmede af og hendes ansættelsesproces bar præg af, der tiltalte hende.

“Jeg bemærkede den gode energi, det gode arbejdsmiljø og den ordentlige omgangstone både før, under og nu efter min ansættelse. Ledelsesstilen passer mig også rigtig godt – her handler det om at være der for sine medarbejdere, støtte dem både fagligt og personligt og så generelt respektere hinandens faglighed. Og så virker det til, at folk rigtig gerne vil hinanden herinde som kolleger, og det er også et kæmpe plus for mig,” siger hun.

Naja Klastrup har ikke stiftet bekendtskab med pension før, så selvom hun kan se frem til en stejl læringskurve, kan hun bl.a. bidrage med en høj faglig, juridisk kvalitet i sagsbehandlingen, samtidig med at hun kan støtte kollegerne fra et ledelsesmæssigt perspektiv.

En afdeling med mange priser under bæltet

Afdelingen, som Naja Klastrup netop er trådt ind i, er med jævne mellemrum blevet anerkendt god service og høj rådgivning i uvildige kundeundersøgelser og ved prisuddelinger. I de forgangne år har man i Medlems- og Virksomhedsservice hevet adskillige priser hjem, senest er man i år netop blevet nomineret til hele tre priser, herunder hovedprisen ved den årligt tilbagevendende prisuddeling ’Kundeserviceaward’, som analysehuset Wilke står bag.

Samtidig har Industriens Pension i tre år i træk vundet analysehuset Epsi Rating Danmarks undersøgelse af kundetilfredsheden i pensionsbranchen. Naja Klastrup tiltrådte som ny teamleder den 1. oktober og bor i Rungsted sammen med sin mand og deres to børn på syv og ni år.