Tre på stribe: Industriens Pension har igen i år branchens mest tilfredse pensionskunder

For tredje år i træk lander Industriens Pension på førstepladsen i analysehuset EPSI Rating Danmarks årlige tilfredshedsundersøgelse blandt danske pensionsopsparere.





Et vaskeægte hattrick. Industriens Pension vinder igen i år Epsi Rating Danmarks undersøgelse af kundetilfredshed i pensionsbranchen – for tredje år i træk.

Undersøgelsen viser, at Industriens Pensions tilfredshedsscore er landet på 71,7 point, mens branchens samlede gennemsnit ligger på 64,5 point. Industriens Pensions score steg med 1,2 point i forhold til 2024, hvor selskabet også indtog førstepladsen i undersøgelsen.

Stærke bedømmelser af kundefokus

Epsi Rating Danmark konkluderer, at medlemmerne giver Industriens Pension vurderinger i toppen af branchen på stort set alle parametre. Men der er alligevel nogle parametre, der trækker særligt op i medlemmernes bedømmelser:

”Kunderne vurderer især, at Industriens Pension har et stort kundefokus, og at deres forsikringsvilkår er klare og gennemskuelige. Industriens Pension er igen i år i top på kundetilfredshed og en lang række drivkræfter for tilfredsheden – herunder bl.a. ‘kundefokus’, og ‘rådgivningskvalitet’. Industriens Pension er stærk på relationsskabende aktiviteter,” siger EPSI Ratings landechef i Danmark, Sofie Breum.

Hun kalder det bemærkelsesværdigt, at Industriens Pension nu har indtaget førstepladsen tre år i træk.

”Det er meget svært at score hattrick på et så højt niveau,” siger Sofie Breum.

Sund bevidsthed om behov for udvikling

I Industriens Pension fastslår adm. direktør Laila Mortensen, at medlemmernes tilfredshed med pensionsordningen er et afgørende pejlemærke for selskabet. 

”Medlemmernes ønsker og behov er omdrejningspunkt for alt, hvad vi gør og arbejder med, så det er virkelig godt at se, at de generelt er tilfredse. Jeg tror, at en del af forklaringen på resultaterne er, at der er en sund bevidsthed i huset om, at vi kun kan fastholde høj medlemstilfredshed, hvis vi hele tiden udvikler og fornyr ordningen. Det er vigtigt, at vi ikke tager noget for givet,” siger Laila Mortensen.

Den nye undersøgelse af kundetilfredsheden fra EPSI Rating Danmark er baseret på interviews med lidt over 2.300 privatkunder i danske pensionsselskaber foretaget i første halvdel af april 2025. EPSI Rating har målt kundetilfredsheden i Danmark siden 1999 på tværs af en række brancher, herunder finanssektoren.