Opdater jeres kontaktoplysninger. Så er I sikre på at få besked, hvis der opstår en fejl.
selvbetjening
Hvis I indbetaler / indberetter her fra hjemmesiden, kan I godt betale ekstra, hvis der er indbetalt for lidt i første omgang, men I kan ikke få tilbageført en for stor indbetaling online.
Vi må ikke umiddelbart tilbagebetale en for stor indbetaling. Hvis I har indbetalt for meget, skal I derfor kontakte os, så vi kan aftale nærmere.
Vi skal altid bruge følgende oplysninger:
I forbindelse med de fleste tilbagebetalinger skal vi også have en forhåndsgodkendelse fra SKAT og de(t) berørte medlem(mer).
Har I glemt at indbetale pension for nye medarbejdere, skal det manglende beløb indberettes som et indskud. Ellers kan en del af pengene blive brugt til forsikringer, som medarbejderen alligevel aldrig får ret til.
Hvis I indberetter via Industriens Pensions hjemmeside, er der hjælp at hente i Godt i gang med indberetning.
Husk at indberette og indbetale til tiden, hvis I vil være sikre på at undgå rykkere.
Seneste indbetalingsdato
Pensionsbidragene (både medarbejderens og virksomhedens andel) skal beregnes samtidigt ved hver lønudbetaling, og ifølge overenskomstaftalerne indbetales senest den 10. i den efterfølgende måned.
Har I en særlig ordning i forhold til, hvornår I udbetaler løn, så kontakt os, så vi er opmærksomme på det.
I kan læse mere om indbetalingsfristen i virksomhedsvejledningen:
Vi skal have oplyst, når medarbejdere fratræder eller har et midlertidigt fravær, og der derfor ikke skal indbetales til deres pension.
Fratrædelsen eller midlertidig fravær skal ligesom pensionsbidrag indberettes senest den 10. i den efterfølgende måned.
På Vores side kan I indberette fratrædelser og midlertidigt fravær.
Hent Godt i gang med indberetningDet er vigtigt, at fristen for indberetning og indbetaling bliver overholdt, for er pensionsbidraget ikke indbetalt og indberettet til tiden, får I en rykker. Vi har desuden ret til at opkræve morarenter.
Manglende indbetaling eller indberetning kan ende med, at vi overgiver sagen til overenskomstparterne. Det kan betyde, at I kommer til at betale en bod for den manglende indberetning og/eller indbetaling.
Hvis der er fejl i jeres indberetning og indbetaling, kan I selv rette det. Og vi giver jer gerne besked om eventuelle fejl - det kræver blot, at I logger på Vores side og indtaster en mail-adresse, som vi kan sende beskeden til.
Når I selv retter fejlene, hjælper I med til, at medarbejdernes pensionsbidrag kommer på plads til tiden, og dermed undgår I rykkere.
Fejl i indberetninger og indbetalinger er lette at rette. Typisk skyldes fejl:
Har I spørgsmål, er I altid velkommen til at kontakte Virksomhedsservice på telefon 70 33 20 40. Vi guider gerne over telefonen, første gang I skal rette en fejl.
Fandt du det, du søgte?
Skriv evt. om der er noget, du specielt godt kan lide.
Skriv evt. om der er noget, du savner.
Adresse
Industriens Pension
Nørre Farimagsgade 3
1364 København K
Tlf. 33 66 80 80
CVR-nr. 16614130
Hvis du vil:
Hent materiale